Главная » Статьи » Мои статьи

Блог. Форум. Чат

 


Що таке блог?


 

Блоґ (англ. blog, від web log, «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блоґів характерні короткі записи тимчасової значущості.

Блоґерами називають людей, які є авторами блоґів. Сукупність усіх блоґів в Інтернеті створює блоґосферу. Популярність блоґосфери зумовлена насамперед можливістю використання таких недоступних раніше інструментів, як RSStrackback та ін. За версією газети «Вашингтон профайл» (англ.Washington Profile), першим блоґом вважають сторінку Тіма Бернса-Лі, де він, починаючи з 1992 року, публікував новини. Широке використання блоґів розпочалося з 1996 року. У серпні 1999 року комп'ютерна компанія «Pyra Labs» із Сан-Франциско відкрила сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блоґова служба. Згодом Blogger був викуплений компанією Google.

Роль та популярність блоґів

Надзвичайна популярність блоґів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блоґів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати» (англ. англ. - Publish) або подібної. Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування тощо (такі серверні програми називаються системами управління змістом – англ. - Content Management Systems або CMS). Тому користуватися блоґом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина – це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації; існують декілька безкоштовних блоґових платформ (наприклад Wordpress або Livejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блоґ. Блоґи періодично скануються Інтернет-пошуковиками, такими як GoogleYahoo!, та ін.

Саме з цих характеристик – мобільності та доступності блоґів - випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми. Визнанням великої соціальної ролі блоґосфери у боротьбі за права та свободи людей стала нещодавня публікація так званого «Довідника блоґерів та кібер-дисидентів» (Handbook for Bloggers and Cyber-dissidents) асоціацією «Репортери без кордонів» (Reporters without Borders), який є вільним для використання та поширення і служить прекрасним вступом як до основ ведення блоґу і різних його аспектів, так і до застосування блоґів у якості зброї для боротьби з тоталітарними урядами та цензурою. Одним з багатьох прикладів соціальної ролі блоґів можна вказати відомий Interdictor’s блоґ на LiveJournal, який був присвячений урагану «Катріна» і вівся хлопцем, який залишився у Новому Орлеані і кожні кілька годин сповіщав про розгортання трагічних подій, що у той час сприяло підбуренню суспільної думки проти занадто повільної реакції Білого Дому.

Більшість Блоґів приватного характеру становлять інтерес лише для невеликої групи людей, які можуть бути знайомі з автором або цікавляться його думками та коментарями щодо подій у світі, фахової діяльності, родинного життя, мистецтва тощо. Тільки деякі з них стають відомими Блоґерами, нові пости яких можуть отримувати десятки або сотні коментарів.

 


                                                         

                  Форум


Форум — інтернет-ресурс, популярний різновид спілкування в інтернеті.

На форумі створюються теми для спілкування, що робить його кращим за чат. Всі, кого цікавить певна інформація, можуть зручно й швидко переглянути її на форумі.

 

На форумі є адміністратори (власники форуму) та модератори (обслуговуючий персонал, який стежить за виконанням установлених правил та порядком). Форуми можуть бути присвячені програмному забезпеченню,автомобілямфутбольній команді тощо.

Концепція

Суть роботи форуму полягає в створенні користувачами (відвідувачами форуму) своїх тем з їх подальшим обговоренням, шляхом постинга розміщення повідомлень всередині цих тем. 

Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу. Користувачі можуть коментувати заявлену тему, задавати питання по ній і отримувати відповіді, а також самі відповідати на запитання інших користувачів форуму і давати їм поради. 

Усередині теми також можуть влаштовуватися Опитування (голосування), якщо це дозволяє рушій. Питання та відповіді зберігаються в базі даних форуму, і в подальшому можуть бути корисні як учасникам форуму, так і будь-яким користувачам мережі Інтернет, які можуть зайти на форум, знаючи адресу сайту, або отримавши його від пошукових систем при пошуку інформації.

                                                                                  

Тематика форумів може бути найрізноманітнішою, охоплюючи всі сфери життя, і визначається або власниками форуму або його адміністрацією, або залежить від контингенту учасників. При цьому форуми можуть бути як спеціалізовані, наприклад, присвячені музиці або якому-небудь музичному жанру, а також вузькоспеціалізовані, присвячені будь-якій музичній групи або виконавцю, так і без спеціалізації, в цьому разі користувачі самі обирають теми цікаві їм.

                                                            

Форуми можуть існувати як автономно, без прив'язки до якого-небудь сайту, так і бути частиною веб-порталів.

 


 

Все про чат!


Чат, чаттер (англ. Chatter - базікати) - засіб обміну повідомленнями з комп'ютерної мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування.

                                                                                         

Характерною особливістю є комунікація саме в реальному часі або близька до цього, що відрізняє чат отфорумов та інших «повільних» засобів. Тобто, якщо на форумі можна написати питання і чекати, поки хто-небудь вважатиме за потрібне на нього відповісти (в той же час можна отримати і кілька відповідей відразу від різних користувачів), то в чаті спілкування відбувається тільки з тими, хто присутній в ньому зараз, а результати обміну повідомленнями можуть і не зберігатися. Останнім часом чати значно розширили свій функціонал за рахунок красивого радує око дизайну, а також великого числа поліпшень. Наприклад, з'явилися можливості поміщати одного або декількох користувачів в ігнор, повідомлення яких після цього перестають бути видимими тому, хто помістив їх в ігнор, при тому для даної операції необов'язково бути модератором або адміністратором чату. Таке буває необхідно, коли користувач не порушує Правила чату, але в той же час неприємний, або користувач з якоїсь причини не баниться, тобто не карається Адміністрацією чату за свою поведінку. Також є кімнати Привату, де можна вести бесіду з іншим користувачем, при цьому модерація не бачить і не модерує їх спілкування. В деякі чатах стало з'являтися кілька кімнат для спілкування з різними Правилами.

    Під словом чат зазвичай розуміється групове спілкування, хоча до них можна віднести і обмін текстом «один на один» за допомогою програм миттєвого обміну повідомленнями, наприклад, XMPP, ICQ або навіть SMS (незвично це чути, але це факт, SMS - окремий приклад чату) .

види чатів

Существует несколько разновидностей программной реализации чатов:

  • HTTP или веб-чаты. Такой чат выглядит как обычная веб-страница, где можно прочесть последние несколько десятков фраз, написанные участниками чата и модераторами. Страница чата автоматически обновляется с заданной периодичностью.
  • Чаты, использующие технологию Adobe Flash. Вместо периодической перезагрузки страницы между клиентом и сервером открывается сокет, что позволяет моментально отправлять или получать сообщения, расходуя меньше трафика.
  • IRC, специализированный протокол для чатов.
  • Программы-чаты для общения в локальных сетях (например, Vypress Chat, Intranet Chat, Pichat). Часто есть возможность передачи файлов.
  • Чаты, реализованные поверх сторонних протоколов (например, чат, использующий ICQ).
  • Чаты, работающие по схеме клиент-сервер, это позволяет использовать их в сетях со сложной конфигурацией, а также управлять клиентскими приложениями (например, Mychat, Jabber)
  • Чаты, работающие в одноранговых сетях. У них нет потребности в отдельном сервере, они часто используют возможности технологий DHT и TCP Relay (пример: Tox)
  • Чаты, использующие технологию Push. Вместо периодической отправки запросов серверу о новых сообщениях, используются входящие сообщения от сервера, что позволяет отправлять и получать сообщения, расходуя меньше трафика (например WinGeoChat) 

     

Категория: Мои статьи | Добавил: Natasha (05.05.2015)
Просмотров: 813 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar